Új sebességmérési módszert vezettek be a horvátok

Kamerák százai fogják figyelni az autópályákat!

Már tavaly júniusban megkezdték az új sebességmérő kamerák telepítését a horvátok. Az ország egész területén figyelni kell, és a sebességet be kell tartani! 2020-tól már több mint 100 traffi fogja mérni a sebességünket a HAC által üzemeltetett autópályákon, amely így szinte a teljes autópálya úthálózatot lefedi.


2019. május végén a HAC nyilvános pályázatot hirdetett meg az autópálya sebességszabályozó rendszer megvalósítási projektjének kidolgozására. Az új rendszer becsült értéke 975 000 HRK. A HAC kifejtette, hogy a projekttel egyszerre három sebességmérési módszert vezetnek be az autópályákon, amelyeknél a megengedett maximális sebesség 130 km/h lesz.

Kettő közülük hagyományos elven működik: a sebesség mérése az autópálya egy-egy adott pontjára vonatkozik, illetve kifejezetten az útkarbantartási munkálatok környékén kerülnek kihelyezésre.

A harmadik mérési módszer azonban problémásabb: a sebesség mérése egy adott autópálya szakaszon történik. Ez azt jelenti, hogy a kamerákat két pont, valószínűleg két csomópont között helyezik el és ezen szakasz alapján határozzák meg majd az átlagsebességet, hogy a jármű milyen gyorsan tette meg a két pont közötti távolságot.


Hogy pontosan hány kamera kerül utakra, azt még nem tudni, de néhány 100, az biztos! A már kiépített sebességmérő kamerák mellett az úgynevezett mozgó traffipaxok is jelen vannak az utakon (kobra), erről már írtunk egy korábbi cikkünkben.


A hagyományos esetekben a radar csak az elkövetőt rögzíti, míg az új megoldásnál a kamerák az összes úthasználót rögzítik az adott szakaszon, a rendszer feldolgozza az adatokat, majd kiemeli azokat az elkövetőket, akiknek az átlagsebessége meghaladta az adott szakaszon a határértéket.